Zbuduj unikatowy model słynnego myśliwca MIG-29 w skali 1:24.

Nowa kolekcja od De Agostini.

Zamów kolekcję na stronie http://bit.ly/airfightersMIG29, wykorzystując swój indywidualny kod MIG29PRO i otrzymaj wyjątkowe prezenty tylko dla prenumeratorów!

MiG-29 to sowiecki myśliwiec z okresu Zimnej Wojny, który okazał się konstrukcją ponadczasową. Choć od wprowadzenia go do służby minęło 40 lat, to wciąż przewyższa niektórymi parametrami o wiele młodsze maszyny. MiG-29 stał się symbolem polskich Sił Powietrznych. Stanowił ich trzon przez niemal dwie dekady.

Dzięki najnowszej kolekcji wydawnictwa De Agostini każdy może się stać właścicielem modelu tego kultowego myśliwca w skali 1:24. Wystarczy zamówić prenumeratę i część po części zacząć składać MiG-a u siebie w domu.

Gotowy model myśliwca MiG-29 ma imponujące rozmiary – prawie 71 cm długości i 46 cm rozpiętości skrzydeł. Wyposażony jest w ruchome elementy – otwieraną osłonę kabiny, chowane podwozie, ruchome powierzchnie sterowe. Działają także światła nawigacyjne i światło lądowania.

Więcej…

Zakończenie pierwszej obsługi okresowej „Phased Inspection” po 2000 godzin lotu na polskim F-16

Specjaliści z eskadry technicznej należącej do grupy obsługi technicznej 31. BLT, zakończyli 18 czerwca 2020 r. pierwszą obsługę okresową „Phased Inspection” po 2000 godzin lotu na polskim F-16.

Pierwszy raz w historii eskadra techniczna z poznańskich Krzesin wykonała przegląd techniczny polskiego F-16, który w powietrzu spędził dwa tysiące godzin.

Specjaliści eskadry technicznej z 31. Bazy Lotnictwa Taktycznego, wykonali tzw. "Phased Inspection". Okresowa obsługa, którą musi przejść każdy samolot wykonana została na F-16D, czyli dwumiejscowej wersji Jastrzębia o numerze bocznym 4077.

„Phased Inspection” to główna obsługa statku powietrznego z angielskiego zwanych „major inspection”. Polega ona na kompleksowym przeglądzie i weryfikacji stanu technicznego statku powietrznego, jego systemów, podsystemów a także zespołu napędowego.

Od tego roku, tak zwane "Phased Inspections" wykonywane są co 400 godzin nalotu. Są one domeną klucza diagnozowania struktury i wyposażenia samolotu. Do chwili obecnej specjaliści eskadry technicznej wykonali ponad kilkaset obsług okresowych na samolotach F-16, jednakże ta była pierwszą wykonaną po nalocie 2000 godzin.


Tekst: mjr dr inż. Sławomir SZRAMA

Zdjęcia: archiwum 31. BLT