Zbuduj unikatowy model słynnego myśliwca MIG-29 w skali 1:24.

Nowa kolekcja od De Agostini.

Zamów kolekcję na stronie http://bit.ly/airfightersMIG29, wykorzystując swój indywidualny kod MIG29PRO i otrzymaj wyjątkowe prezenty tylko dla prenumeratorów!

MiG-29 to sowiecki myśliwiec z okresu Zimnej Wojny, który okazał się konstrukcją ponadczasową. Choć od wprowadzenia go do służby minęło 40 lat, to wciąż przewyższa niektórymi parametrami o wiele młodsze maszyny. MiG-29 stał się symbolem polskich Sił Powietrznych. Stanowił ich trzon przez niemal dwie dekady.

Dzięki najnowszej kolekcji wydawnictwa De Agostini każdy może się stać właścicielem modelu tego kultowego myśliwca w skali 1:24. Wystarczy zamówić prenumeratę i część po części zacząć składać MiG-a u siebie w domu.

Gotowy model myśliwca MiG-29 ma imponujące rozmiary – prawie 71 cm długości i 46 cm rozpiętości skrzydeł. Wyposażony jest w ruchome elementy – otwieraną osłonę kabiny, chowane podwozie, ruchome powierzchnie sterowe. Działają także światła nawigacyjne i światło lądowania.

Więcej…

4.SLSz: Podniebne szkolenie podchorążych na M-28.

W 42. Bazie Lotnictwa Szkolnego w Radomiu na samolotach transportowych M-28 "Bryza" szkoli się czworo podchorążych piątego roku studiów WSOSP.

Po zaliczeniu semestru w WSOSP podchorążowie kierowani są na praktyki lotnicze. Pierwsze dwa etapy szkolenia realizowane są w Aeroklubie oraz w Akademickim Ośrodku Szkolenia Lotniczego. Po uzyskaniu pozytywnej opinii lotniczej podchorążowie czwartego i piątego roku studiów o kierunku pilot samolotu transportowego kierowani są do 42. BLSz. 

Szkolenie w Radomiu rozpoczyna się od naziemnego przygotowania do lotów.

Przygotowanie naziemne składa się z bloku zajęć teoretycznych, treningów w kabinie samolotu oraz sesji symulatorowych na symulatorze lotów FFS (full flight simulator) w 44. Bazie Lotnictwa Morskiego w Siemirowicach.

Przygotowanie naziemne kończy się egzaminem teoretycznym.
Na samolotach transportowych nie wykonuje się lotów samodzielnych.

Podchorążowie latają w załodze wieloosobowej. W lotach szkolnych dowódcą statku powietrznego jest zawsze instruktor natomiast podchorąży pełni odpowiednio rolę pilota lecącego lub monitorującego w zależności od wykonywanego zadania.

Po ukończeniu szkolenia praktycznego w Radomiu podchorążowie posiadają uprawnienia i dopuszczenia do wykonywania lotów dyspozycyjnych według przepisów VFR oraz IFR w dzień i w nocy. Spełniają także warunki do uzyskania 3 klasy pilota wojskowego.

Kasia, Łukasz, Karol i Piotrek czyli podchorążowie piątego roku w ubiegłym tygodniu rozpoczęli szkolenie w lotach w nocy. Dwoje podchorążych z piątego roku będzie na praktykach w Radomiu tylko do końca maja. Od 1 czerwca rozpoczynają praktyki w 33. Bazie Lotnictwa Transportowego w Powidzu. Pozostała dwójka w Radomiu będzie się szkolić do 30 listopada 2018. Grupa podchorążych z czwartego roku praktyki rozpoczyna od czerwca, po zakończeniu szkolenia w AOSzL w Dęblinie.

Tekst: por. pil. Szymon Lisek / 42 BLSz
Zdjęcia: Bartosz Torbicki

źródło: http://4slsz.wp.mil.pl/pl/31_637.html