Zbuduj unikatowy model słynnego myśliwca MIG-29 w skali 1:24.

Nowa kolekcja od De Agostini.

Zamów kolekcję na stronie http://bit.ly/airfightersMIG29, wykorzystując swój indywidualny kod MIG29PRO i otrzymaj wyjątkowe prezenty tylko dla prenumeratorów!

MiG-29 to sowiecki myśliwiec z okresu Zimnej Wojny, który okazał się konstrukcją ponadczasową. Choć od wprowadzenia go do służby minęło 40 lat, to wciąż przewyższa niektórymi parametrami o wiele młodsze maszyny. MiG-29 stał się symbolem polskich Sił Powietrznych. Stanowił ich trzon przez niemal dwie dekady.

Dzięki najnowszej kolekcji wydawnictwa De Agostini każdy może się stać właścicielem modelu tego kultowego myśliwca w skali 1:24. Wystarczy zamówić prenumeratę i część po części zacząć składać MiG-a u siebie w domu.

Gotowy model myśliwca MiG-29 ma imponujące rozmiary – prawie 71 cm długości i 46 cm rozpiętości skrzydeł. Wyposażony jest w ruchome elementy – otwieraną osłonę kabiny, chowane podwozie, ruchome powierzchnie sterowe. Działają także światła nawigacyjne i światło lądowania.

Więcej…

Przechwycenie M-28 Polsko - czeska współpraca powietrzna.

12 lutego wykonujący lot nad terytorium Republiki Czeskiej samolot M-28 Bryza z 33. Bazy Lotnictwa Transportowego z Powidza uległ awarii. Uszkodzone zostały radiostacje oraz prądnice zasilające urządzenia elektryczne na pokładzie samolotu – tym samym odcinając całkowicie załogę od jakiejkolwiek łączności zewnętrznej i pozostawiając maksymalny czas kontynuowania lotu tylko na 30 minut!

W następstwie tego zdarzenia została poderwana para dyżurna Sił Powietrznych Republiki Czeskiej na samolotach JAS – 39 Gripen. Ich zadaniem było jak najszybsze przechwycenie samolotu M-28.

Po około 10 minutach w odległości 20 metrów po lewej stronie polskiego samolotu na wysokości kabiny pilotów na dużych kątach natarcia pojawił się pierwszy z Gripenów. Po sprawnej wymianie gestów (sygnałów wzrokowego dowodzenia), piloci pary dyżurnej bezpiecznie sprowadzili polski samolot do lądowania na najbliższe najbardziej dogodne lotnisko.

Cała operacja była zaplanowana w ramach ćwiczeń i miała na celu sprawdzenie sprawności systemu obrony powietrznej naszych południowych sąsiadów.

 

Największym problemem z jakim spotkała się para dyżurna były różnice w prędkościach obu statków powietrznych, odrzutowego myśliwca i dość powolnego w tym przypadku samolotu transportowego. Jednakże wszystkie załogi biorące udział w tym przedsięwzięciu stanęły na wysokości zadania.

źródło: 3. Skrzydło Lotnictwa Transportowego / tekst i foto: kpt. Sebastian Oporowski