Zbuduj unikatowy model słynnego myśliwca MIG-29 w skali 1:24.

Nowa kolekcja od De Agostini.

Zamów kolekcję na stronie http://bit.ly/airfightersMIG29, wykorzystując swój indywidualny kod MIG29PRO i otrzymaj wyjątkowe prezenty tylko dla prenumeratorów!

MiG-29 to sowiecki myśliwiec z okresu Zimnej Wojny, który okazał się konstrukcją ponadczasową. Choć od wprowadzenia go do służby minęło 40 lat, to wciąż przewyższa niektórymi parametrami o wiele młodsze maszyny. MiG-29 stał się symbolem polskich Sił Powietrznych. Stanowił ich trzon przez niemal dwie dekady.

Dzięki najnowszej kolekcji wydawnictwa De Agostini każdy może się stać właścicielem modelu tego kultowego myśliwca w skali 1:24. Wystarczy zamówić prenumeratę i część po części zacząć składać MiG-a u siebie w domu.

Gotowy model myśliwca MiG-29 ma imponujące rozmiary – prawie 71 cm długości i 46 cm rozpiętości skrzydeł. Wyposażony jest w ruchome elementy – otwieraną osłonę kabiny, chowane podwozie, ruchome powierzchnie sterowe. Działają także światła nawigacyjne i światło lądowania.

Więcej…

Statek kosmiczny Orion dla misji Artemis I pomyślnie przeszedł poważne testy.

Stacja Plum Brook, Sandusky, Ohio, 16 marca 2019 r. - Statek kosmiczny Orion dla misji NASA Artemis I pomyślnie zakończył kilka miesięcy symulowanych testów poziomu środowiska kosmicznego w komorze próżniowej należącej do NASA na stacji Plum Brook w Ohio. Testy przeprowadzono w dwóch etapach; 47-dniowy test próżni termicznej oraz 14-dniowy test kompatybilności elektromagnetycznej i interferencji w warunkach otoczenia, które symulują warunki, jakie napotka statek kosmiczny podczas podróży na Księżyc i z powrotem na Ziemię.

Andreas Hammer, szef działu eksploracji kosmosu w Airbus, powiedział: „Dzisiaj był ważnym kamieniem milowym misji Artemis I na Księżyc. Udowodniliśmy naszym klientom ESA i NASA, że Europejski Moduł Serwisowy, zaprojektowany i zbudowany przez naszych inżynierów w Bremie - wspierany przez firmy z 10 krajów europejskich - spełnia wymagania, aby sprostać trudnym warunkom kosmicznym Program Artemis wyląduje na Księżycu pierwszą kobietę i następnego mężczyznę i bezpiecznie przywiezie ich z powrotem na Ziemię, z dumą przyczyniamy się do tego przedsięwzięcia z cała nasza wiedza, doświadczenie i pasja. ” Zespoły inżynieryjne z Airbusa, Europejskiej Agencji Kosmicznej (ESA), Lockheed Martin i NASA są zadowolone z wyników tego kluczowego testu, który dowodzi, że statek kosmiczny nadaje się do bezpiecznej nawigacji w ekstremalnych warunkach, jakich doświadczy w przestrzeni kosmicznej.

Orion zostanie przetransportowany z powrotem do Kennedy Space Center, aby przejść dalsze testy i przygotować statek kosmiczny do integracji z rakietą Space Launch System, rozpoczynając kolejną erę eksploracji. Europejski moduł serwisowy ESA zbudowany przez Airbusa na podstawie umowy ESA zapewni astronautom napęd, energię, powietrze i wodę, a także kontrolę termiczną całego statku kosmicznego. Artemis Będę podróżował po Księżycu i wracał na Ziemię. Airbus w Bremie już buduje drugi moduł serwisowy Orion dla Artemis II, w którym astronauci po raz pierwszy polecą na Księżyc i wrócą na Ziemię.

Informacje o Europejskim module usług (ESM).
W ESM zostanie zainstalowanych ponad 20 000 części i komponentów, od sprzętu elektrycznego po silniki, panele słoneczne, zbiorniki paliwa i materiały podtrzymujące życie dla astronautów, a także około 12 kilometrów kabli. Pierwszy moduł serwisowy, który właśnie zakończył testy próżni termicznej, został dostarczony do NASA w listopadzie 2018 r. Drugi moduł serwisowy jest obecnie integrowany i testowany przez Airbus w Bremie.

Podczas opracowywania i budowy ESM, Airbus wykorzystał swoje doświadczenie jako główny wykonawca zautomatyzowanego pojazdu transportowego ESA (ATV), który zapewniał załodze na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej regularne dostawy sprzętu testowego, części zamiennych, żywności, powietrza , woda i paliwo.
ESM ma kształt cylindryczny oraz średnicę i wysokość około czterech metrów. Ma cztery układy słoneczne (po rozwinięciu 19 metrów), które wytwarzają wystarczającą ilość energii, aby zasilić dwa gospodarstwa domowe. 8,6 ton paliwa w module serwisowym może zasilać jeden silnik główny i 32 mniejsze silniki odrzutowe. ESM waży łącznie nieco ponad 13 ton. Oprócz funkcji głównego układu napędowego statku kosmicznego Orion, ESM będzie odpowiedzialny za manewrowanie orbitą i kontrolę pozycji. Zapewnia również załodze centralne elementy podtrzymywania życia, takie jak woda i tlen, i reguluje kontrolę termiczną, gdy jest zadokowany do modułu załogi. Ponadto moduł serwisowy może być wykorzystywany do przenoszenia dodatkowych obciążeń.

źródło informacji: AIRBUS