Zbuduj unikatowy model słynnego myśliwca MIG-29 w skali 1:24.

Nowa kolekcja od De Agostini.

Zamów kolekcję na stronie http://bit.ly/airfightersMIG29, wykorzystując swój indywidualny kod MIG29PRO i otrzymaj wyjątkowe prezenty tylko dla prenumeratorów!

MiG-29 to sowiecki myśliwiec z okresu Zimnej Wojny, który okazał się konstrukcją ponadczasową. Choć od wprowadzenia go do służby minęło 40 lat, to wciąż przewyższa niektórymi parametrami o wiele młodsze maszyny. MiG-29 stał się symbolem polskich Sił Powietrznych. Stanowił ich trzon przez niemal dwie dekady.

Dzięki najnowszej kolekcji wydawnictwa De Agostini każdy może się stać właścicielem modelu tego kultowego myśliwca w skali 1:24. Wystarczy zamówić prenumeratę i część po części zacząć składać MiG-a u siebie w domu.

Gotowy model myśliwca MiG-29 ma imponujące rozmiary – prawie 71 cm długości i 46 cm rozpiętości skrzydeł. Wyposażony jest w ruchome elementy – otwieraną osłonę kabiny, chowane podwozie, ruchome powierzchnie sterowe. Działają także światła nawigacyjne i światło lądowania.

Więcej…

Bell Boeing dostarczył 400-ny samolot CV-22.

Bell Boeing dostarczył 400-ny samolot CV-22 dla US Air Force Special Operations Command.

Pierwsza produkcja V-22 została dostarczona 24 maja 1999 r., A dziś dostawy odbywają się w ramach wieloletniego kontraktu Procurement III o wartości 5 mld USD. Umowa ta obowiązuje do 2024 r. I obejmuje warianty dla piechoty morskiej, sił powietrznych i marynarki wojennej, a także pierwszego międzynarodowego klienta, Japonii.

„Chcę podziękować wszystkim, którzy sprawili, że V-22 odniósł sukces za ciężką pracę i poświęcenie kobietom i mężczyznom zarządzającym Osprey” - powiedział Shane Openshaw, wiceprezes Tiltrotor Programs i zastępca dyrektora zespołu Bell Boeing. „Koncentrujemy się na budowie i wsparciu tych niesamowitych samolotów, aby nasi klienci mogli wykonywać misje powietrzne, lądowe i morskie na całym świecie”.

V-22 startuje, unosi się i ląduje jak helikopter, ale leci na duże odległości jak samolot turbośmigłowy. Wariant CV-22 wykonuje misje operacji specjalnych, w tym infiltrację, ekstrakcję i uzupełnianie zapasów, których konwencjonalne samoloty nie mogą. Wariant Morskiego Korpusu, MV-22B, zapewnia bezpieczny i niezawodny transport personelu, materiałów eksploatacyjnych i sprzętu do ataków bojowych, wsparcia szturmowego i logistyki floty. Wariant Marynarki Wojennej, CMV-22B, zastępuje Greyhound C-2A dla misji dostawy na pokładzie przewoźnika.

„Minęło ponad 20 lat od dostarczenia pierwszej produkcji V-22 i jesteśmy dumni, że osiągnęliśmy kolejny kamień milowy w naszej 400. dostawie. V-22 są nadal bardzo poszukiwane, chroniąc nasz kraj i naszych sojuszników na całym świecie poprzez operacje bojowe, międzynarodowe partnerstwa szkoleniowe i misje humanitarne ”- powiedział pułkownik piechoty morskiej Matthew Kelly, kierownik programu w Biurze Wspólnego Programu V-22 ( PMA-275). „Wpływu tej platformy nie można przecenić.”

V-22 został wdrożony w różnych rolach bojowych, specjalnych i humanitarnych od momentu uruchomienia go w 2007 roku. Po zgromadzeniu ponad 500 000 godzin lotu, V-22 jest bezpieczny, przeżywalny i sprawdzony w walce. Wsparcie firmy Bell Boeing po dostawie obejmuje konserwację, modyfikacje, ekspertyzę łańcucha dostaw, analizę danych i ponad 160 pracowników terenowych zatrudnionych u klientów.

źródło: Boeing