Jeżeli oglądając Top Gun, marzyłeś by choć raz poczuć się jak pilot myśliwca, czas przestać marzyć. Polski odrzutowy samolot szkolno-bojowy TS-11 Iskra bis D czeka na Ciebie!

Niebanalny prezent dla Ciebie lub kogoś bliskiego. Dzień z życia pilota wojskowego samolotu odrzutowego TS-11 Iskra.

Fundacja Biało-Czerwone Skrzydła (www.bialoczerwoneskrzydla.org / fbsc.pl) nie przestaje zaskakiwać swoją wizją i co warte podkreślenia – konsekwencją realizacji celów! Samoloty takie jak TS-11 Iskra, AN2, czy PLZ 101 Gawron zyskują dzięki nim nowe życie, a razem grupą 3AT3 Formation Flying Team można podziwiać je podczas wielu pokazów lotniczych. Dzięki zaangażowaniu FBCS polska myśl techniczna cały czas jest promowana nie tylko w Polsce, lecz w całej Europie. Loty zapoznawcze FBCS.pl

Więcej…

Boeing niedawno dostarczył swój 2500 śmigłowiec AH-64 Apache

Boeing niedawno dostarczył swój 2500 śmigłowiec AH-64 Apache, model E Apache dla armii amerykańskiej, z linii produkcyjnej firmy w Mesa w Arizonie.

Pierwszy produkowany AH-64, model A, zjechał z linii produkcyjnej 30 września 1983 r., a w styczniu 1984 r. został dostarczony przez firmę McDonnell Douglas. Obecnie Boeing produkuje i dostarcza helikoptery AH-64E do coraz większej liczby klientów na całym świecie.

Dzisiejsza wersja E Apache charakteryzuje się zintegrowanymi technologiami, w tym zdolnościami komunikacyjnymi i nawigacyjnymi zwiększającymi świadomość sytuacyjną i koordynację, nowym, szybszym wielordzeniowym procesorem misyjnym do zaawansowanej integracji systemów oraz zdolnościami operowania nad morzem z radarem kontroli strzelania do wykrywania i identyfikacji jednostek pływających wraz z krótszym czasem zaangażowania. Ulepszony system napędowy helikoptera obejmuje przekładnię zębatą z dzielonym momentem obrotowym, silnik 701D oraz kompozytowe łopaty głównego wirnika, które zapewniają sukces Apache jako bardzo stabilnej powietrznej platformy bojowej.

Wybrane przez armię amerykańską i inne siły zbrojne 15 narodowości, lub użytkowane obecnie z nimi, śmigłowce Apache mają spełniać wymagania pilotów i dowódców pól walki przez kolejne dziesięciolecia. Planowana modernizacja sprawiła, że Apacze rozwinęły się dzięki rewolucyjnym technologiom.

„Jako były lotnik wojskowy, pełniący służbę wojskową od października 1978 r., A później wybrany do lotu pierwszym AH-64A, a później modelem AH-64D Apache, dzisiaj jest podekscytowany faktem, że jest się częścią załogi, która kończy testy w locie na samolotach podczas opracowywania i przed dostawą do klientów ”- powiedział Dave Guthrie, główny pilot Boeinga ds. programów Apache. „Wiem, że jestem częścią historii tego śmigłowca i jego przyszłości.”

Dostawy Apache, w tym nowe i regenerowane śmigłowce, obejmują 937 modeli A do roku 1997, ponad 1000 AH-64D w latach 1997-2013 i ponad 500 modeli E od roku 2011.

Źródło informacji: Boeing