Zbuduj unikatowy model słynnego myśliwca MIG-29 w skali 1:24.

Nowa kolekcja od De Agostini.

Zamów kolekcję na stronie http://bit.ly/airfightersMIG29, wykorzystując swój indywidualny kod MIG29PRO i otrzymaj wyjątkowe prezenty tylko dla prenumeratorów!

MiG-29 to sowiecki myśliwiec z okresu Zimnej Wojny, który okazał się konstrukcją ponadczasową. Choć od wprowadzenia go do służby minęło 40 lat, to wciąż przewyższa niektórymi parametrami o wiele młodsze maszyny. MiG-29 stał się symbolem polskich Sił Powietrznych. Stanowił ich trzon przez niemal dwie dekady.

Dzięki najnowszej kolekcji wydawnictwa De Agostini każdy może się stać właścicielem modelu tego kultowego myśliwca w skali 1:24. Wystarczy zamówić prenumeratę i część po części zacząć składać MiG-a u siebie w domu.

Gotowy model myśliwca MiG-29 ma imponujące rozmiary – prawie 71 cm długości i 46 cm rozpiętości skrzydeł. Wyposażony jest w ruchome elementy – otwieraną osłonę kabiny, chowane podwozie, ruchome powierzchnie sterowe. Działają także światła nawigacyjne i światło lądowania.

Więcej…

Saab rozpoczyna produkcję Gripen w Brazylii

Pierwsza fabryka konstrukcji Saaba poza Szwecją dla nowego myśliwca Gripen E / F w São Bernardo do Campo w Brazylii. W tym miejscu będą powstawać poszczególne sekcje Gripena, które następnie będą dostarczone do zakładów montażu końcowego w Embraer w Gaviao Peixoto w Sao Paulo w Brazylii oraz do Linköping w Szwecji.

W 2014 r. Saab podpisał umowę z rządem Brazylii na opracowanie i produkcję 36 samolotów Gripen E / F. We wrześniu ubiegłego roku dostarczono pierwszy brazylijski samolot Gripen E., aby rozpocząć program prób w locie. Teraz osiągnięto kolejny etap, gdy produkcja Gripen rozpoczyna się w zakładzie Saaba w São Bernardo do Campo, w São Paulo w Brazylii.

Część ogonowa i przednia kadłuba jednomiejscowej wersji myśliwca Gripen są pierwszymi konstrukcjami, które weszły do ​​produkcji w zakładzie Saaba w São Paulo. Następnie produkowane będą również hamulce aerodynamiczne, część ogonowa i przednia kadłuba i skrzydła dla wersji dwumiejscowej.

„Jest to kolejny wynik transferu technologii (ToT) programu Gripen. W oparciu o teoretyczne i praktyczne szkolenie brazylijskich inżynierów i monterów w miejscu pracy w naszym zakładzie w Linköping, byliśmy w stanie założyć wysoko wykwalifikowaną linię produkcyjną w naszym zakładzie produkcyjnym w São Bernardo do Campo, przestrzegając tych samych standardów, które mamy w naszym fabrykę w Szwecji ”- mówi Jonas Hjelm, szef działu Saona Aeronautics.

Obecnie Saab ma ponad 70 wysoko wykwalifikowanych pracowników obecnych w zakładzie w São Bernardo do Campo, z których połowa uczestniczy lub już uczestniczyła w programie ToT w Szwecji. Część tych pracowników ukończyła już szkolenie i wróciła, aby rozpocząć produkcję w Brazylii.


źródło informacji, foto: SAAB / www.saabgroup.com