Jeżeli oglądając Top Gun, marzyłeś by choć raz poczuć się jak pilot myśliwca, czas przestać marzyć. Polski odrzutowy samolot szkolno-bojowy TS-11 Iskra bis D czeka na Ciebie!

Niebanalny prezent dla Ciebie lub kogoś bliskiego. Dzień z życia pilota wojskowego samolotu odrzutowego TS-11 Iskra.

Fundacja Biało-Czerwone Skrzydła (www.bialoczerwoneskrzydla.org / fbsc.pl) nie przestaje zaskakiwać swoją wizją i co warte podkreślenia – konsekwencją realizacji celów! Samoloty takie jak TS-11 Iskra, AN2, czy PLZ 101 Gawron zyskują dzięki nim nowe życie, a razem grupą 3AT3 Formation Flying Team można podziwiać je podczas wielu pokazów lotniczych. Dzięki zaangażowaniu FBCS polska myśl techniczna cały czas jest promowana nie tylko w Polsce, lecz w całej Europie. Loty zapoznawcze FBCS.pl

Więcej…

Saab rozpoczyna produkcję Gripen w Brazylii

Pierwsza fabryka konstrukcji Saaba poza Szwecją dla nowego myśliwca Gripen E / F w São Bernardo do Campo w Brazylii. W tym miejscu będą powstawać poszczególne sekcje Gripena, które następnie będą dostarczone do zakładów montażu końcowego w Embraer w Gaviao Peixoto w Sao Paulo w Brazylii oraz do Linköping w Szwecji.

W 2014 r. Saab podpisał umowę z rządem Brazylii na opracowanie i produkcję 36 samolotów Gripen E / F. We wrześniu ubiegłego roku dostarczono pierwszy brazylijski samolot Gripen E., aby rozpocząć program prób w locie. Teraz osiągnięto kolejny etap, gdy produkcja Gripen rozpoczyna się w zakładzie Saaba w São Bernardo do Campo, w São Paulo w Brazylii.

Część ogonowa i przednia kadłuba jednomiejscowej wersji myśliwca Gripen są pierwszymi konstrukcjami, które weszły do ​​produkcji w zakładzie Saaba w São Paulo. Następnie produkowane będą również hamulce aerodynamiczne, część ogonowa i przednia kadłuba i skrzydła dla wersji dwumiejscowej.

„Jest to kolejny wynik transferu technologii (ToT) programu Gripen. W oparciu o teoretyczne i praktyczne szkolenie brazylijskich inżynierów i monterów w miejscu pracy w naszym zakładzie w Linköping, byliśmy w stanie założyć wysoko wykwalifikowaną linię produkcyjną w naszym zakładzie produkcyjnym w São Bernardo do Campo, przestrzegając tych samych standardów, które mamy w naszym fabrykę w Szwecji ”- mówi Jonas Hjelm, szef działu Saona Aeronautics.

Obecnie Saab ma ponad 70 wysoko wykwalifikowanych pracowników obecnych w zakładzie w São Bernardo do Campo, z których połowa uczestniczy lub już uczestniczyła w programie ToT w Szwecji. Część tych pracowników ukończyła już szkolenie i wróciła, aby rozpocząć produkcję w Brazylii.


źródło informacji, foto: SAAB / www.saabgroup.com