Jeżeli oglądając Top Gun, marzyłeś by choć raz poczuć się jak pilot myśliwca, czas przestać marzyć. Polski odrzutowy samolot szkolno-bojowy TS-11 Iskra bis D czeka na Ciebie!

Niebanalny prezent dla Ciebie lub kogoś bliskiego. Dzień z życia pilota wojskowego samolotu odrzutowego TS-11 Iskra.

Fundacja Biało-Czerwone Skrzydła (www.bialoczerwoneskrzydla.org / fbsc.pl) nie przestaje zaskakiwać swoją wizją i co warte podkreślenia – konsekwencją realizacji celów! Samoloty takie jak TS-11 Iskra, AN2, czy PLZ 101 Gawron zyskują dzięki nim nowe życie, a razem grupą 3AT3 Formation Flying Team można podziwiać je podczas wielu pokazów lotniczych. Dzięki zaangażowaniu FBCS polska myśl techniczna cały czas jest promowana nie tylko w Polsce, lecz w całej Europie. Loty zapoznawcze FBCS.pl

Więcej…

Leonardo: AW139 Nowy śmigłowiec prezydenta Kolumbii

Rzym, styczeń 2021 r. – dwusilnikowy AW139 Leonardo będzie nowym śmigłowcem prezydenckim w Republice Kolumbii. Maszyna w specjalnej konfiguracji VVIP ma zostać dostarczona wiosną tego roku i znajdzie się w służbie kolumbijskich sił powietrznych.

Dostawa tego śmigłowca sprawi, że kolumbijskie siły powietrzne staną się pierwszym odbiorcą wojskowym w kraju, a istniejąca flota śmigłowców AW139 w Kolumbii powiększy się. Ten model już okazał się niezwykle udanym rozwiązaniem w zakresie operacji transportu cywilnego w przemyśle naftowym i gazowym, przy czym pięć maszyn znajduje się w służbie największego operatora tej branży, firmy Helistar S.A.S. Prezydencki AW139 będzie posiadał m.in. 8-miejscową konfigurację w największej kabinie w swojej kategorii, najwyższe standardy bezpieczeństwa oraz zestaw do samoobrony, który jest zwykle zintegrowany na innych śmigłowcach do zadań transportu głów państwa i członków rządu.

Wybór AW139 VVIP w Kolumbii potwierdza wiodącą rolę koncernu Leonardo na światowym rynku wielosilnikowych śmigłowców VIP, w którym posiada 40 proc. udziału i jeszcze bardziej umacnia sukces tego wiropłata w Ameryce Łacińskiej w szerokim zakresie zadań, w tym transportu VIPów i przybrzeżnego, bezpieczeństwa i służby publicznej. Będąc niezwykle udanym modelem na światowym rynku wojskowym, dzięki znakomitym osiągom w wysokich temperaturach, pułapach, swojej nośności, wszechstronności, najnowszym technologiom i nowoczesnemu podejściu do serwisowania, AW139 często jest wybierany, aby zastąpić starzejące się maszyny UH-1. Wojskowy wariant AW139M jest proponowany przez Leonardo także w odpowiedzi na wielozadaniowe wymagania sił powietrznych, policji oraz marynarki wojennej Kolumbii. Z ponad 400 śmigłowcom cywilnym i wojskowym znajdującym się obecnie w służbie w Ameryce Łacińskiej, koncern Leonardo stanowi najważniejszą siłę w sektorze wiropłatów w całym regionie.

AW139 ustanawia nowe standardy dzięki zaawansowanej technologii, wysokim osiągom, niezawodności, bezpieczeństwu, elastyczności w realizacji różnych misji oraz przestrzeni w kabinie. Nowoczesna awionika zmniejsza obciążenie załogi, pozwalając pilotowi skupić się na zadaniu. Zamówienia na prawie 1200 maszyn w ponad 70 krajach zostały złożone przez ponad 280 klientów na całym świecie a prawie 1100 maszyn znajduje się już w służbie mając do chwili obecnej ponad 2,9 miliona godzin nalotu podczas wykonywania zadań, potwierdzając tym samym status najlepiej sprzedającego się śmigłowca w swojej kategorii. AW139 odnosi także znaczne sukcesy w misjach transportu VVIPów i członków rządu na całym świecie dzięki znakomitej niezawodności, bezpieczeństwu, wygodzie, personalizacji oraz wszechstronności.

 


źródło informacji: Leonardo