Zbuduj unikatowy model słynnego myśliwca MIG-29 w skali 1:24.

Nowa kolekcja od De Agostini.

Zamów kolekcję na stronie http://bit.ly/airfightersMIG29, wykorzystując swój indywidualny kod MIG29PRO i otrzymaj wyjątkowe prezenty tylko dla prenumeratorów!

MiG-29 to sowiecki myśliwiec z okresu Zimnej Wojny, który okazał się konstrukcją ponadczasową. Choć od wprowadzenia go do służby minęło 40 lat, to wciąż przewyższa niektórymi parametrami o wiele młodsze maszyny. MiG-29 stał się symbolem polskich Sił Powietrznych. Stanowił ich trzon przez niemal dwie dekady.

Dzięki najnowszej kolekcji wydawnictwa De Agostini każdy może się stać właścicielem modelu tego kultowego myśliwca w skali 1:24. Wystarczy zamówić prenumeratę i część po części zacząć składać MiG-a u siebie w domu.

Gotowy model myśliwca MiG-29 ma imponujące rozmiary – prawie 71 cm długości i 46 cm rozpiętości skrzydeł. Wyposażony jest w ruchome elementy – otwieraną osłonę kabiny, chowane podwozie, ruchome powierzchnie sterowe. Działają także światła nawigacyjne i światło lądowania.

Więcej…

Kampania testowa systemu napędowego Oriona zakończona.

Dwuletnia kampania testowa układu napędowego europejskiego modułu serwisowego kończy się testem silników pomocniczych. Moduł kwalifikacji napędu (PQM) jest modelem testowym podsystemu napędowego europejskiego modułu serwisowego (ESM) statku kosmicznego Orion.

Dwuletnia kampania testowa układu napędowego europejskiego modułu serwisowego kończy się testem silników pomocniczych.

Moduł kwalifikacji napędu (PQM) jest modelem testowym podsystemu napędowego europejskiego modułu serwisowego (ESM) statku kosmicznego Orion. Koledzy z NASA nazywali to swego rodzaju „pancernikiem” wersji podsystemu napędowego ESM. Został dostarczony przez Airbus do NASA White Sands Test Facility w Nowym Meksyku w 2017 r .; od tego czasu przeprowadzono 55 testów wypalania na gorąco i 3 testy dyskretnego zwiększania ciśnienia w serii testów dwufazowych, które powinny pomóc w certyfikacji układu napędowego modułu serwisowego dla pierwszego lotu Oriona na Artemis 1.

W wiadomości do zespołu Orion Valerie Cazes, kierownik programu Orion w Airbusie pogratulowała całemu zespołowi: „Osiągnęliśmy bardzo ważny kamień milowy na drodze do kwalifikacji naszego układu napędowego Orion. Chciałbym podziękować wszystkim, którzy mają przyczyniły się do tego sukcesu. Warunki były trudne - nie tylko klimatyczne - i konieczne było wiele drobiazgowych prac. Ale teraz zrobiliśmy ważny krok i wspólnie z naszymi klientami zdobyliśmy niezwykle ważne informacje ”.

Mark Kirasich, dyrektor programowy NASA dla Oriona i misji Artemis powiedział: „Niesamowite osiągnięcie. To była długa droga i naprawdę wiele się nauczyliśmy. Gratulacje dla całego zespołu”.

Europejski moduł serwisowy ma 33 silniki: 24 do kontroli położenia, osiem silników pomocniczych i silnik główny oraz silnik ponownie wykorzystywany (system manewrowania orbitalnego) z programu NASA Space Shuttle. Układ napędowy obejmuje również zawory o wysokiej wydajności, setki czujników, zbiorniki paliwa i przewody rurowe oraz elektronikę niezbędną do sterowania tym złożonym układem. Chociaż PQM nie jest używany w kosmosie, jest to ważny krok w rozwoju programu Orion. Złożone systemy lotów załogowych muszą zostać przetestowane i zakwalifikowane jako sprzęt do lotu na ziemi, zanim będą mogły być użyte w kosmosie. Inżynierowie testują zachowanie systemu w różnych środowiskach, aby upewnić się, że będzie on działał poprawnie w przestrzeni kosmicznej.

Źródło informacji: AIRBUS