Boeing i marynarka wojenna USA wykonują pierwszy lot Super Hornet IRST Block II Flight

ST. LOUIS, 15 stycznia 2020 r. - Po raz pierwszy Boeing  i amerykańska marynarka wojenna podleciały  F/A-18 Super Hornet wyposażonym w kapsuła IR II Search & Track (IRST) pod koniec 2019 r. IRST Blok II jest kluczowym elementem Super Hornet Block III. Konwersja bloku III będzie obejmować zwiększone możliwości sieciowe, większy zasięg ze zgodnymi zbiornikami paliwa, zaawansowany system kokpitu, ulepszenia sygnatur i ulepszony system komunikacji. Oczekuje się, że aktualizacje utrzymają F/A-18 w aktywnym działaniu przez wiele dziesięcioleci.

IRST to pasywny czujnik dalekiego zasięgu wykorzystujący podczerwień i inne technologie czujników do bardzo dokładnego celowania.

„Blok IRST II zapewnia ulepszoną optykę i moc obliczeniową F/A-18, znacznie poprawiając świadomość sytuacyjną pilota w całej przestrzeni bitwy”, powiedziała Jennifer Tebo, dyrektor Boeinga ds. Rozwoju F/A-18.

Obecnie w fazie rozwoju ryzyka loty IRST Block II na Super Hornet pozwalają Boeingowi i marynarce wojennej zgromadzić cenne dane w systemie przed wdrożeniem do floty. Wariant Bloku II zostanie dostarczony do Marynarki Wojennej w 2021 r., Wkrótce potem osiągnie początkową zdolność operacyjną.

„Czujnik IRST Block II daje myśliwcom Marynarki Wojennej większy zasięg i zwiększa przeżywalność. Ta technologia pomoże Marynarce Wojennej utrzymać przewagę nad potencjalnymi przeciwnikami przez wiele lat ”- powiedział Kenen Nelson, Lockheed Martin Dyrektor programu Fixed Wing, dostawca czujnika IRST.

źródło informacji: Boeing