ILA Berlin 2018: Sikorsky CH-53K.

Na tegorocznym salonie lotniczym ILA Berlin producent silników MTU Aero Engines, wraz z firmą Sikorsky, zaprezentują swój wspólny projekt: ciężki śmigłowiec CH-53K. 

1 marca 2018 r. w Monachium, czołowy niemiecki producent silników i amerykański producent śmigłowców Sikorsky, firma Lockheed Martin wspólnie zawarły porozumienie dla MTU w celu zapewnienia konserwacji, napraw i remontów silników dla niemieckiego lotnictwa z nowymi ciężkimi helikopterami, które zastąpią starzejącą się flotę samolotów CH-53G.

Na tegorocznym salonie lotniczym ILA Berlin producent silników MTU Aero Engines, wraz z firmą Sikorsky, zaprezentują swój wspólny projekt: ciężki śmigłowiec CH-53K.

1 marca 2018 r. w Monachium, czołowy niemiecki producent silników i amerykański producent śmigłowców Sikorsky, firma Lockheed Martin wspólnie zawarły porozumienie dla MTU w celu zapewnienia konserwacji, napraw i remontów silników dla niemieckiego lotnictwa z nowymi ciężkimi helikopterami, które zastąpią starzejącą się flotę samolotów CH-53G.

Sikorsky, MTU Aero Engines i GE Aviation są partnerami CH-53K dla amerykańskiego korpusu piechoty morskiej od samego początku. Ten ciężki śmigłowiec napędzany jest trzema silnikami turbowałowymi GE Aviation T408-GE-400, które wyznaczają nowe standardy na całym świecie. Oprócz udziału niemieckiego w rynku wynoszącego 18 procent w programie OEM, MTU będzie wspierać konserwację, naprawy i remonty silników następnej generacji śmigłowca CH-53K dla niemieckich sił powietrznych.

W porównaniu ze swoim poprzednikiem - dotychczasowym T64 - T408 zapewnia o 57 procent więcej mocy, o 18 procent lepsze zużycie paliwa i ma 63 procent mniejszej ilości części, aby zminimalizować koszty konserwacji.

CH-53K jest potężnym ciężkim śmigłowcem, zdolnym do łatwego podnoszenia zewnętrznego ładunku o wartości ponad 16 000 kilogramów, co stanowi więcej niż potrójna zdolność przenoszenia obciążeń zewnętrznych swojego poprzednika, CH-53G. Kabina jest o 31 centymetrów szersza niż konkurencyjnych samolotów, dzięki czemu CH-53K jest idealnym wyborem do przewożenia większej ilości towarów lub oddziałów z mniejszą liczbą rejsów.

źródło: MTU Aero Engines,


Zapraszamy do obejrzenia galerii z poprzednich edycji ILA Berlin:

ILA Berlin 2016 >>>

ILA Berlin 2014 >>>

ILA Berlin 2012 >>>