Jeżeli oglądając Top Gun, marzyłeś by choć raz poczuć się jak pilot myśliwca, czas przestać marzyć. Polski odrzutowy samolot szkolno-bojowy TS-11 Iskra bis D czeka na Ciebie!

Niebanalny prezent dla Ciebie lub kogoś bliskiego. Dzień z życia pilota wojskowego samolotu odrzutowego TS-11 Iskra.

Fundacja Biało-Czerwone Skrzydła (www.bialoczerwoneskrzydla.org / fbsc.pl) nie przestaje zaskakiwać swoją wizją i co warte podkreślenia – konsekwencją realizacji celów! Samoloty takie jak TS-11 Iskra, AN2, czy PLZ 101 Gawron zyskują dzięki nim nowe życie, a razem grupą 3AT3 Formation Flying Team można podziwiać je podczas wielu pokazów lotniczych. Dzięki zaangażowaniu FBCS polska myśl techniczna cały czas jest promowana nie tylko w Polsce, lecz w całej Europie. Loty zapoznawcze FBCS.pl

Więcej…

Bell Boeing dostarczył 400-ny samolot CV-22.

Bell Boeing dostarczył 400-ny samolot CV-22 dla US Air Force Special Operations Command.

Pierwsza produkcja V-22 została dostarczona 24 maja 1999 r., A dziś dostawy odbywają się w ramach wieloletniego kontraktu Procurement III o wartości 5 mld USD. Umowa ta obowiązuje do 2024 r. I obejmuje warianty dla piechoty morskiej, sił powietrznych i marynarki wojennej, a także pierwszego międzynarodowego klienta, Japonii.

„Chcę podziękować wszystkim, którzy sprawili, że V-22 odniósł sukces za ciężką pracę i poświęcenie kobietom i mężczyznom zarządzającym Osprey” - powiedział Shane Openshaw, wiceprezes Tiltrotor Programs i zastępca dyrektora zespołu Bell Boeing. „Koncentrujemy się na budowie i wsparciu tych niesamowitych samolotów, aby nasi klienci mogli wykonywać misje powietrzne, lądowe i morskie na całym świecie”.

V-22 startuje, unosi się i ląduje jak helikopter, ale leci na duże odległości jak samolot turbośmigłowy. Wariant CV-22 wykonuje misje operacji specjalnych, w tym infiltrację, ekstrakcję i uzupełnianie zapasów, których konwencjonalne samoloty nie mogą. Wariant Morskiego Korpusu, MV-22B, zapewnia bezpieczny i niezawodny transport personelu, materiałów eksploatacyjnych i sprzętu do ataków bojowych, wsparcia szturmowego i logistyki floty. Wariant Marynarki Wojennej, CMV-22B, zastępuje Greyhound C-2A dla misji dostawy na pokładzie przewoźnika.

„Minęło ponad 20 lat od dostarczenia pierwszej produkcji V-22 i jesteśmy dumni, że osiągnęliśmy kolejny kamień milowy w naszej 400. dostawie. V-22 są nadal bardzo poszukiwane, chroniąc nasz kraj i naszych sojuszników na całym świecie poprzez operacje bojowe, międzynarodowe partnerstwa szkoleniowe i misje humanitarne ”- powiedział pułkownik piechoty morskiej Matthew Kelly, kierownik programu w Biurze Wspólnego Programu V-22 ( PMA-275). „Wpływu tej platformy nie można przecenić.”

V-22 został wdrożony w różnych rolach bojowych, specjalnych i humanitarnych od momentu uruchomienia go w 2007 roku. Po zgromadzeniu ponad 500 000 godzin lotu, V-22 jest bezpieczny, przeżywalny i sprawdzony w walce. Wsparcie firmy Bell Boeing po dostawie obejmuje konserwację, modyfikacje, ekspertyzę łańcucha dostaw, analizę danych i ponad 160 pracowników terenowych zatrudnionych u klientów.

źródło: Boeing