Jeżeli oglądając Top Gun, marzyłeś by choć raz poczuć się jak pilot myśliwca, czas przestać marzyć. Polski odrzutowy samolot szkolno-bojowy TS-11 Iskra bis D czeka na Ciebie!

Niebanalny prezent dla Ciebie lub kogoś bliskiego. Dzień z życia pilota wojskowego samolotu odrzutowego TS-11 Iskra.

Fundacja Biało-Czerwone Skrzydła (www.bialoczerwoneskrzydla.org / fbsc.pl) nie przestaje zaskakiwać swoją wizją i co warte podkreślenia – konsekwencją realizacji celów! Samoloty takie jak TS-11 Iskra, AN2, czy PLZ 101 Gawron zyskują dzięki nim nowe życie, a razem grupą 3AT3 Formation Flying Team można podziwiać je podczas wielu pokazów lotniczych. Dzięki zaangażowaniu FBCS polska myśl techniczna cały czas jest promowana nie tylko w Polsce, lecz w całej Europie. Loty zapoznawcze FBCS.pl

Więcej…

Nowy czeski samolot szkolny L-39NG wykonał swój pierwszy lot.

Pierwszy przedseryjny lekki samolot szkolny i szturmowy L-39NG o numerze 7001 22 grudnia odbył swój pierwszy lot. Miało to miejsce na lotnisku Aero Vodochody. Nowa generacja czeskiego szkolnego samolotu odrzutowego była pilotowana przez pilotów Aero: Davida Jahodę i Vladimíra Továrka. O 10:38 samolot wystartował, wspiął się na wysokość 5000 stóp i po 26 minutach wylądował w Aero Vodochody. Dojrzałość technologiczna konstrukcji umożliwiła wykonanie niektórych testów rozwojowych podczas lotu.

Dwa miesiące po prezentacji, 12 października, najnowszego samolotu szkolnego podczas ceremonii pokazowej, pierwszy L-39NG udowodnił swoją gotowość do lotu i rozpoczęcia testów certyfikacyjnych. Samolot przeleciał w konfiguracji, która jest reprezentatywna dla seryjnego samolotu, w tym końcowego ulepszonego skrzydła i wlotów powietrza. Ten krok naprzód umacnia jeszcze bardziej cel Aero, aby uzyskać certyfikację typu do końca 2019 roku.

"Ten pierwszy lot przedseryjny stanowi ważny kamień milowy, wysyłając ważny komunikat dla naszych klientów: Możemy w pełni wywiązać się z naszych zobowiązań, a my będziemy gotowi dostarczyć pierwsze samoloty w pierwszym kwartale 2020 r." - powiedział Giuseppe Giordo, prezes i dyrektor generalny AERO Vodochody AEROSPACE. Program jest realizowany zgodnie z planem pokazującym pełną dojrzałość dzięki dużemu zaangażowaniu Aero, czeskich instytucji i partnerów projektu.

"Jako strategiczny partner projektu jesteśmy pewni, że ten ważny krok przyczyni się do wzmocnienia zaufania całej społeczności lotniczej dla nowego samolotu i pomoże uczynić ten wielki projekt bardzo udanym" - dodał Jiří Podpěra, prezes OMNIPOL.

Model L-39NG to dwumiejscowy samolot jednosilnikowy z rozsuwanymi siedzeniami i zaawansowaną konstrukcją kokpitu, która obejmuje pełny szklany kokpit, wyrafinowany wirtualny system szkoleniowy na pokładzie i wyświetlacz montowany na hełmie. L-39NG jest kluczowym elementem innowacyjnej koncepcji treningowej opracowanej przez Aero, która obejmuje najnowocześniejsze naziemne obiekty szkoleniowe, nowe metody uczenia się i środowisko oraz szerokie zastosowanie technologii Virtual Reality i sztucznej inteligencji. L-39NG został zaprojektowany jako samolot przyjazny dla obsługi przez wiele dziesięcioleci niezawodnej obsługi.

Źródło informacji i zdjęć: Aero Vodochody Press Release