Jeżeli oglądając Top Gun, marzyłeś by choć raz poczuć się jak pilot myśliwca, czas przestać marzyć. Polski odrzutowy samolot szkolno-bojowy TS-11 Iskra bis D czeka na Ciebie!

Niebanalny prezent dla Ciebie lub kogoś bliskiego. Dzień z życia pilota wojskowego samolotu odrzutowego TS-11 Iskra.

Fundacja Biało-Czerwone Skrzydła (www.bialoczerwoneskrzydla.org / fbsc.pl) nie przestaje zaskakiwać swoją wizją i co warte podkreślenia – konsekwencją realizacji celów! Samoloty takie jak TS-11 Iskra, AN2, czy PLZ 101 Gawron zyskują dzięki nim nowe życie, a razem grupą 3AT3 Formation Flying Team można podziwiać je podczas wielu pokazów lotniczych. Dzięki zaangażowaniu FBCS polska myśl techniczna cały czas jest promowana nie tylko w Polsce, lecz w całej Europie. Loty zapoznawcze FBCS.pl

Więcej…

Airbus ujawnia demonstracyjny samolot z mieszanym skrzydłem.

Singapur, 11 lutego 2020 r. - Airbus ujawnił MAVERIC (Model Aircraft for Validation and Experimentation of Solid Solid Innovation Controls) jako demonstracyjny technologiczny model w skali „mieszanego korpusu”.

Ma 2 metry długości i 3,2 metra szerokości, a jego powierzchnia wynosi około 2,25 m2. MAVERIC ma przełomową konstrukcję samolotu, która może potencjalnie zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 20% w porównaniu z obecnymi samolotami jednonawowymi. Konfiguracja „mieszanego korpusu skrzydła” otwiera także nowe możliwości w zakresie typu i integracji systemów napędowych, a także wszechstronną kabinę zapewniającą zupełnie nowe wrażenia z jazdy na pokładzie.

Wprowadzony na rynek w 2017 r., MAVERIC po raz pierwszy wzbił się w powietrze w czerwcu 2019 r. Od tego czasu trwa kampania prób w locie i potrwa do końca drugiego kwartału 2020 r.

„Airbus wykorzystuje powstające technologie do pionierskiej przyszłości lotów. Testując destrukcyjne konfiguracje samolotów, Airbus jest w stanie ocenić ich potencjał jako realnych przyszłych produktów ”, powiedział Jean-Brice Dumont, EVP Engineering Airbus. „Chociaż nie ma określonego terminu wprowadzenia do eksploatacji, ten technologiczny demonstrator mógłby przyczynić się do wprowadzenia zmian w architekturze samolotów komercyjnych dla zrównoważonej ekologicznie przyszłości przemysłu lotniczego”.

Airbus wykorzystuje swoje mocne strony i możliwości inżynierii i produkcji w ścisłej współpracy z rozszerzonym ekosystemem innowacji, aby przyspieszyć tradycyjne cykle badań i rozwoju. W ten sposób Airbus jest w stanie uzyskać dowód koncepcji, w przekonującej skali i szybkości, przyspieszając dojrzałość i zwiększając ich wartość.

źródło informacji: AIRBUS