Jeżeli oglądając Top Gun, marzyłeś by choć raz poczuć się jak pilot myśliwca, czas przestać marzyć. Polski odrzutowy samolot szkolno-bojowy TS-11 Iskra bis D czeka na Ciebie!

Niebanalny prezent dla Ciebie lub kogoś bliskiego. Dzień z życia pilota wojskowego samolotu odrzutowego TS-11 Iskra.

Fundacja Biało-Czerwone Skrzydła (www.bialoczerwoneskrzydla.org / fbsc.pl) nie przestaje zaskakiwać swoją wizją i co warte podkreślenia – konsekwencją realizacji celów! Samoloty takie jak TS-11 Iskra, AN2, czy PLZ 101 Gawron zyskują dzięki nim nowe życie, a razem grupą 3AT3 Formation Flying Team można podziwiać je podczas wielu pokazów lotniczych. Dzięki zaangażowaniu FBCS polska myśl techniczna cały czas jest promowana nie tylko w Polsce, lecz w całej Europie. Loty zapoznawcze FBCS.pl

Więcej…

Leonardo: Nowe Centrum Serwisowo-Logistyczne Śmigłowców w Brazylii osiąga gotowość operacyjną

Nowy obiekt, zbudowany na obszarze 80 tys. m2 w Itapevi, znajdujący się 30 km od São Paolo, może pomieścić do 20 śmigłowców jednocześnie dla usług wsparcia.

Centrum umożliwia 50-procentową rozbudowę zdolności w porównaniu z dotychczasowymi zdolnościami w zakresie utrzymania w Brazylii, co może przyczynić się do dalszego zwiększenia możliwości wsparcia operatorów w Brazylii i Ameryce Łacińskiej.

Ponad 500 śmigłowców Leonardo lata dziś w Ameryce Łacińskiej, w tym 190 w Brazylii, gdzie realizują szeroki zakres misji - transport VIP/korporacyjny i transport VVIP, transport morski, zadania ratownicze, pilnowanie porządku publicznego czy gaszenie pożarów i zadania wojskowe.

Rzym, 12­/2021 – Koncern Leonardo zrobił kolejny krok w celu wzmocnienia poziomu usług wysokiej jakości, wspierających operatorów śmigłowców w Brazylii i Ameryce Łacińskiej, dzięki gotowości operacyjnej swojego całkowicie nowego Centrum Usług i Logistyki z siedzibą w Itapevi, zlokalizowanego 30 km od São Paolo. Jest to wynik inwestycji o wartości 60 mln reali brazylijskich (ok. 9 mln EUR) - nowy obiekt jest zlokalizowany na obszarze 80 tys. m2, z czego 6 tys. m2 obejmuje budynki i infrastrukturę, a jednocześnie może pomieścić do 20 statków powietrznych. W przyszłości będzie miało miejsce stopniowe dodawanie obsługi technicznej statków, obiektów szkoleniowych oraz szeregu możliwości przemysłowych, a nowe centrum zwiększy zdolności serwisowe nawet o 50 proc. w porównaniu z poprzednią dedykowaną lokalizacją.

500 śmigłowców Leonardo, różnych modeli, używanych do szerokiego zakresu zastosowań jest obecnie w służbie w całej Ameryce Łacińskiej, z czego 190 znajduje się w Brazylii, a 120 z nich w São Paolo. Przewiduje się, że w nowej lokalizacji będzie obsługiwanych rocznie do 370 statków powietrznych, z potencjałem dalszej rozbudowy. Misje realizowane przez śmigłowce Leonardo w całym regionie obejmują transport VIP/korporacyjny i VVIP (ponad 220 maszyn to prawie 25 proc. światowej floty śmigłowców VIP firmy Leonardo), transport morski, misje ratownicze, pilnowanie porządku publicznego, gaszenie pożarów, misje wojskowe. Najbardziej popularne typy to jednosilnikowy AW119, lekki dwusilnikowy AW109, pośredni dwusilnikowy AW139, a ostatnio także pośredni dwusilnikowy AW169. AW189 wprowadził nowe zdolności w regionie, wspierając przemysł energetyczny.

W ostatnich latach, stały wzrost w regionie, wraz z wprowadzeniem wszystkich nowych modeli dla transportu VIP, bezpieczeństwa, usług publicznych i transportu morskiego, oznacza, że ten najnowszy rozwój usług pozwoli Leonardo spełniać zmieniające się wymagania w całym regionie. Nowe Centrum Usług i Logistyki w Itapevi, to dowód długofalowego zaangażowania koncernu Leonardo w regionie i dostosowanie jego działania do większej koncentracji na zapewnianiu wsparcia i bliskości z operatorami. Zwiększony poziom usług pomoże w maksymalizacji skuteczności i bezpieczeństwa misji floty śmigłowców z korzyścią dla operatorów, załóg i obsługiwanych społeczności. Firma Leonardo, posiadająca ponad 90 centrów usług w ponad 40 krajach na całym świecie, jest zaangażowana w świadczenie wiodących, kompleksowych usług wsparcia i szkoleń, które zapewniają operatorom niespotykane dotąd korzyści pod względem bezpieczeństwa, jakości, skuteczności, kosztów i zrównoważonego rozwoju, co stanowi podstawę planu strategicznego Leonardo Be Tomorrow 2030.

 


Źródło informacji: Leonardo